Jakie dokumenty potrzebne są do wyceny nieruchomości?
Wycena nieruchomości - potrzebne dokumenty:

Jakie dokumenty potrzebne są do wyceny nieruchomości?

Do wyceny nieruchomości niezbędna jest szczegółowa dokumentacja.

W zależności od rodzaju wycenianych praw oraz celu wyceny lista dokumentów może się znacząco różnić. W przypadku każdej wyceny rzeczoznawca majątkowy indywidualnie wskazuje potrzebne materiały źródłowe. Listę dokumentów dla przykładowych nieruchomości przedstawiamy w kolumnie obok.

Jakie dokumenty potrzebne są do wyceny nieruchomości?


Nieruchomość lokalowa:

  • księga wieczysta,
  • umowa przedwstępna/ostateczna sprzedaży,
  • rzut lokalu,
  • zaświadczenie ze spółdzielni (w przypadku spółdzielczego/lokatorskiego prawa do lokalu).

Nieruchomość gruntowa niezabudowana:

  • księga wieczysta,
  • wypis i wyrys z ewidencji gruntów,
  • wypis i wyrys z miejscowego planu lub ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jesli brak planu,
  • decyzja o warunkach zabudowy terenu,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie prac budowlanych,
  • decyzje środowiskowe.

Nieruchomość gruntowa zabudowana:

  • j/w,
  • wypis z rejestru budynków,
  • pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenie do użytkowania,
  • aktualne przeglądy techniczne budynku,
  • książka obiektu budowlanego,
  • dokumentacja techniczna istniejących obiektów w tym projekt budowlany,
  • zestawienie umów najmu,
  • kosztorys/budżet (w przypadku inwestycji w trakcie realizacji).

Kontakt

Kancelaria Rzeczoznawcy Majątkowego MRV

Siedziba firmy i do korespondencji:

ul. Kłobucka 8C
02-699 Warszawa

Tel. 505 464 869

E-mail: mrv@mrv.com.pl